PILATES – POWER YOGA – YOGA – FITNESS

PILATES – POWER YOGA – YOGA – FITNESS - CVIČENÍ pro zdraví a funkční tělo

PILATES

     Pilatesova metoda je jedním z nejúčinnějších fitness programů, které se do dnešní doby objevily. Může se jí věnovat každý bez rozdílu věku a je to příjemné cvičení na celý život. Zlepšuje celkovou zdatnost, posiluje, osvěžuje a přispívá k sebedůvěře.
     Od běžných způsobů kondičních cvičení se liší v tom, že vyžaduje soustředění na to, co děláte. Intenzivní koncentrace na činnost znamená zapojení nejen fyzických, ale i psychických sil, mluví se také o spojení těla a mysli. Je to specifický způsob pohybu, který Vám umožní změnit nejen tělesný vzhled, ale také psychický stav, zklidnit mysl. Určitě budete vypadat vyšší, štíhlejší, získáte víc energie a sebevědomí, to vše bez trápení v posilovně. Zlepšíte svoji pružnost, obnovíte svalovou rovnováhu a koordinaci a vybudujete silné a pevné svaly. Zlepšíte také držení těla, zvýšíte energetický výdej, obrníte se proti stresu a zredukujete chronickou únavu a chronickou bolest. Naučíte se správně dýchat a koordinovat dýchání s pohyby.
     V současné době se principy Pilatesovy metody, zejména držení těla, dýchání a core (střed), využívají ve všech formách záměrného pohybu (zdravotní cvičení, fitness programy, vrcholový sport). 

Pilatesova metoda pomůže zlepšit:

·        Ohebnost
·        Sílu a vytrvalost
·        Rovnováhu
·        Koordinaci
·        Dýchání
·        Držení těla

Pilatesovy principy:

·        Koncentrace
·        Kontrola
·        Držení těla
·        Střed
·        Plynulost
·        Přesnost
·        Dýchání
·        Opakování
·        Individuálnost
 

     Po tomto programu můžete sáhnout, chcete-li si zlepšit kondici či postavu a nikdy předtím jste necvičili, můžete jím nahradit svůj dosavadní program nebo jím doplnit, a stejně tak jím můžete obohatit kondiční složku sportovního tréninku nebo ho využít při rehabilitaci.
 

Co potřebujete ke cvičení?

·        pohodlné oblečení z důvodu rozsahu cviků
·        podložku na cvičení (karimatka s dekou nebo ručníkem)
·        cvičí se obvykle naboso nebo v ponožkách
·        vodu na pití

Historie cvičení:

     Joseph Pilates se narodil v Německu. Od mládí posiloval a zlepšoval si tělesnou kondici, věnoval se lyžování, skokům do vody, boxu a gymnastice. Do svého cvičebního programu zahrnul i jógu, sebeobranu, tanec a vzpírání. Prostudoval jak východní tradiční systémy péče o tělo, tak řecké a německé tělocvičné systém, zaměřené na budování silných a pevných svalů. Zkombinoval oba směry a vytvořil vlastní program rozvoje těla a ducha. Svou metodu zveřejnil v roce 1914, kdy začal učit londýnské detektivy sebeobraně. Dále je uplatnil v době první světové války při léčbě nepohyblivých pacientů, kdy zhotovil k jejich postelím cvičební pomůcky. Vytvořil program na posilování a protahování končetin a páteře. Trénoval elitní jednotku britské armády i vrcholové sportovce. V roce 1926 bylo založeno v New Yorku první Pilatesovo studio.
     J. Pilates se věnoval cvičení až do svých 87 let. Po jeho smrti převzala studio a klienty jeho manželka Clare a cvičební program šířila dále mezi jeho žáky.

 
  •  
 
 

PILATES – POWER YOGA – YOGA – FITNESS

PILATES – FITNESS

CVIČENÍ pro zdraví a funkční tělo